Friday 19 February 2010

Hizbullah di Lebanon


antara diolog di dalam video ini


Norzie: Tanya Hassan berapa lama dia sudah menembak tentera Israel?
Hassan : 3 tahun
Norzie: dia tidak takut?
Hassan: Tidak..Hizbullah tidak boleh takut..Adakah anda takut?
Norzie : Saya takut
Hassan: Tidak mengapa, kamu di sini bersama kami.

saya Hizbullah, kami semua Hizbullah..

terkaku sebentar mendengar ayat itu.. kita hidup dalam kesenangan dan dalam keadaan selamat dan apabila kita menyatakan yang kita takut, anak2 Hizbullah ini yang menenangkan.. saya terfikir, mampukah saya mengucapkan ayat yang sama kepada mereka..bukankah ayat itu patut datang dari mulut kita? kentalnya semangat anak2 ini.. maafkan kami wahai adik2 jika pernah ada waktu di mana kami melupakan keperitan hidupmu. semoga Allah mengurniakan shahid buat pejuang2 Islam dan semoga kita tak pernah lupa pada mereka.. InsyaAllah akan tiba saat Islam bangkit meguasai dunia. Amin

Norzie merupakan salah seorang wartawan malaysia yg saya kagumi.. beruntung bagi Norzie untuk mendapat pengalaman berharga ini..

No comments:

Post a Comment